AGILOX the missing link to VNA trucks (Video)

Unrestriced freedom of movement makes AGILOX the perfect solution

Nov 16 2018

AGILOX receives a lot of customer requests inquiring interaction of IGV’s with VNA trucks. Manually or automatically driven VNA stackers pick and drop pallets from shelves, and are transporting those to very narrow hand- over areas which are located next to pick-up or drop-off aisles, often less than 1.8m wide. Due to no limitation in movement directions - especially allowing parallel movements, AGILOX is a perfect solution to deal with such load units and connect this stores with the entire plant.

360° agil und präzise

Uneingeschränkte Bewegungsfreiheit

AGILOX basiert auf einem flächenbeweglichen Antriebskonzept. Betriebsfläche kostet Geld. Darum nützt man sie lieber für Produktion als für logistische Wege. 4 baugleiche Fahreinheiten, symetrisch angeordnet, mit viel Mathematik und Regelungstechnik klug betrieben, ermöglichen Bewegungen in alle Richtungen - Drehen am Stand und parallel fahren inklusive. Benötigt ein herkömmliches AGV zwischen 3 und 4 Meter Gangbreite, kommt AGILOX mit etwa der Hälfte zu recht. Und besser noch. Durch die Bewegungsfreiheit, kombiniert mit der laserbasierten Sensorik, fährt unser IGV kollisionsfrei auch in jede Palette, die von Hand nicht präzise platziert wurde.