Grand opening event at Takeda Austria

Celebrating the start of swarm operation

Nov 26 2018

Grand opening of an IGV System at Takeda Austria in Linz. AGILOX has successfully implemented a IGV system at Takeda Austria in Linz with 2 vehicles in a very narrow area. It was a great honour to be part of the internal opening event with leaders from Takeda Europe. We are looking forward on many more successful projects together with our partner Takeda. Many thanks to Michael Blach, Thomas Braunreiter and the whole Takeda team.

Testimonial comment by Michael Blach, Director Supply Chain & Warehouse:

"Agilox IGV (intelligent guided vehicle) is an really impressive solution which positively inspires our key asset – people on the shop floor in the warehouse. A fast implementation timeline with almost no shut down times was vital for us. With a high professional can-do attitude on both sides we have successfully accomplished our 1st project milestone. Agilox has proven that also small presents (the famous “Linzer Torte”) can easily be lifted and transported during a Takeda Europe meeting/event at Linz plant in November 2018. We are looking forward to the next phase with Agilox to further roll out and next level system integration.”

360° agil und präzise

Uneingeschränkte Bewegungsfreiheit

AGILOX basiert auf einem flächenbeweglichen Antriebskonzept. Betriebsfläche kostet Geld. Darum nützt man sie lieber für Produktion als für logistische Wege. 4 baugleiche Fahreinheiten, symmetrisch angeordnet, mit viel Mathematik und Regelungstechnik klug betrieben, ermöglichen Bewegungen in alle Richtungen - Drehen am Stand und parallel fahren inklusive. Benötigt ein herkömmliches AGV zwischen 3 und 4 Meter Gangbreite, kommt AGILOX mit etwa der Hälfte zu recht. Und besser noch. Durch die Bewegungsfreiheit, kombiniert mit der laserbasierten Sensorik, fährt unser IGV kollisionsfrei auch in jede Palette, die von Hand nicht präzise platziert wurde.